Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Godnatt!

Av mybutterfly - 3 februari 2010 21:49

Nu ska jag snart gå och lägga mig.E jätte trött!

Har nyss vart på dans.jag går i ragga,det är jättekul!

men jag hittade iallafall ett recept på recept.nu som verkade jättegott!

Sallad med jätteräkor,avokado och mango.    

Färdigt på: 10 min
Ingredienser

0.5 st röd chili
2 st lime
2 st avokado
4 msk olivolja
salt
svartpeppar
0.5 st mango
1 huvud romansallad
0.5 kruka färsk koriander
150 g böngroddar
250 g jätteräkor eller scampi, kokta

Gör så här

1. Dela chilin på längden och skrapa ur kärnor och hinnor. Finhacka och lägg i en skål. Pressa lime över. Tillsätt olivolja och salta och peppra.

2. Skala avocadon och avlägsna kärnan. Skär i matiga bitar och lägg i skålen. Gör samma sak med mangon. Skölj och skär salladen och vänd ner. Tillsätt koriander, böngroddar och jätteräkor. Blanda väl och smaka av.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mybutterfly - 30 mars 2010 18:50


Hej! Nu är jag hemma:) Miranda har nyss åkt hem. Vi var ute,satt vid datorn och titta på tv     Miranda du är bäst!     Snart ska jag läsa spanska.Vi har typ i läxa att skriva om ett djur.   Imorgon ska vi till Asköviken med skolan ...

Av mybutterfly - 23 mars 2010 15:25


Hej förlåt att jag inte har skrivit på en månad eller typ så.   Idag ska jag packa till att vi ska åka till säfsen på torsdag! Imorgon ska vi hyra skidor och köpa godis!   Sen ska jag göra läxor:)  Här kommer en bild på säfsens backar   ...

Av mybutterfly - 26 februari 2010 16:30

Tjao allihopa! Nu sitter jag här och har inge att göra så jag tänkte skriva lite:) Idag har jag vart i skolan,som vanligt!:( vihade gympa inne( som tur var)vi körde prison break och lite annat.   sen har vi haft engelska och då forskar jag ...

Av mybutterfly - 15 februari 2010 15:35

Nu sitter jag vid datan och bloggar och är inne på ourworld:) Ska snart göra läxor   Idag har jag vart i skolan såklart,till mat fick vi typ nån korv med bostongurka i! Det var inte gott!  Nu ska jag titta på Simpsons:)Det ät fett bra!   ...

Av mybutterfly - 10 februari 2010 20:41

Idag har jag vart och dansat ragga.   Det gick inte s´bra (tangentbordet dampar)f¨r att jag var lite borta eftersom vi ska flytta och det vill jag inte!   Den är en femma och har tv´balkonger,men "so what!"   Snart ska vi äta majskolvar.    I...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Butterfly


Skapa flashcards